Hjælp til afdelingsbestyrelsens arbejde
Afdelingsbestyrelsen spiller en vigtig rolle i DUAB’s afdelinger.
Afdelingsbestyrelsen sørger for, at beboernes interesser bliver hørt i det daglige samarbejde med DUAB og administrationsselskabet UngesBoligService.dk.
Afdelingsbestyrelsen er også med til at sikre, at afdelingen er et godt sted at bo og at afdelingens husorden og andre regler bliver overholdt.
Her på siden finder du de retningslinjer, DUAB har lavet for at støtte afdelingsbestyrelsernes arbejde.
Retningslinjerne giver overblik over, hvilke regler der gælder for arbejdet, og kommer med forslag til, hvad afdelingsbestyrelsen kan vælge at gøre.
I retningslinjerne kan du finde svar på mange af de spørgsmål, alle afdelingsbestyrelser før eller siden stiller. Både nye og gamle medlemmer af afdelingsbestyrelser kan finde hjælp til at gøre deres arbejde lettere og mere effektivt.
Ved at klikke på den enkelte retningslinje på listen herunder, får du altid den nyeste udgave af retningslinjen.
Har du spørgsmål til retningslinjerne, kan du kontakte DUAB.
Retningslinjer for arbejdet i afdelingsbestyrelsen
- DUAB retningslinje nr. 1 – Varmemesterens opgaver
- DUAB retningslinje nr. 2 – Bestyrelsens forretningsorden
- Bilag til retningslinje nr. 2 – Eksempel på en forretningsorden
- DUAB retningslinje nr. 3 – Afdelingens husorden
- DUAB retningslinje nr. 4 – Beboerklager
- DUAB retningslinje nr. 5 – Rådighedsbeløbet
- Bilag til retningslinje nr. 5 – Rådighedsbeløbet
- DUAB retningslinje nr 6 – Aftaler med tredje part
- DUAB retningslinje nr. 7 – Hvem bestemmer hvad
- DUAB retningslinje nr. 8 – Få bestyrelsen til at fungere
- DUAB retningslinje nr. 9 – indstilling og indflytning
- DUAB retningslinje nr. 10 – Afdelingens økonomi
- Bilag til retningslinje nr. 10 – Afdelingens økonomi i detaljer
- DUAB retningslinje nr. 11 – Regler for fremleje
- DUAB retningslinje nr. 12 – Sådan fungerer beboermødet